Bedrukte pennen en persberichten: marketingplannen met weinig budget

Multimiljoenen marketingbudgetten doen een bedrijf waarschijnlijk geen kwaad, maar voor een klein bedrijf dat net zijn draai vindt is het volkomen overbodig. Er zijn genoeg manieren om je bescheiden budget dat beetje verder te laten gaan, om je potentiële omzet te maximaliseren en ervoor te zorgen dat je niet verdwaalt in een zee van concurrenten.

Werkt het? Verander niet van koers!

In het bedrijfsleven is vallen en opstaan niet altijd aan te raden, maar bij marketing vaak wel. Door veel verschillende technieken op kleine schaal uit te proberen, kunt u duidelijk maken welke methoden het beste werken voor uw specifieke branche. Op www.mijnmarketingplan.nl vind je verschillende handige ideeën voor uw merk.

Meestal verschillen deze van bedrijf tot bedrijf, maar er zijn veel meer algemene concepten die in allerlei bedrijfstakken kunnen worden gebruikt.

Iets wat snel komt, verdwijnt vaak ook weer snel

Zorg ervoor dat u informeert hoe uw leads uw bedrijf hebben leren kennen. Zo kunt u vaststellen of uw bedrukte pennen of uw website het beste voor u werkt. Het is niet nodig om voortdurend nieuwe marketing stijlen uit te proberen. Die werken meestal maar heel kort (en tegen de tijd dat u ervan hebt gehoord, kan het al zijn uitgewerkt).

Wat we willen zeggen is dat u de traditionele fysieke marketingtechnieken zoals brochures en bedrukte pennen niet moet afschrijven. Wel benieuwd naar nieuwe, vooral online, marketing technieken? Web Wings online marketing helpt je erbij!

Markt voor uw bedrijf

Het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar wat voor grote merken werkt, werkt absoluut niet voor uw kleine café in het centrum van Leeds. Grote merken kunnen wegkomen met allerlei zaken die bij kleine en lokale bedrijven niet werken.

Houd het simpel, en houd uw klanten altijd in gedachten. Gebruik geen taal die ze niet begrijpen, en probeer uw product of dienst niet te ingewikkeld te maken. Eenvoudige, gemakkelijk te begrijpen concepten verkopen het best omdat mensen niet het gevoel hebben dat u hen probeert te manipuleren of te misleiden met taal.

Als u verschillende producten hebt, maak dan een brochure voor elk daarvan om de zaken heel eenvoudig te houden.

Promotionele marketing

Wanneer u beurzen bijwoont of gewoon wanneer u contracten ondertekend, is een bedrukte pen geweldig om bij de hand te hebben. Dit zijn nuttige hulpmiddelen die we allemaal minstens één keer per dag zullen gebruiken. Het betekent dat uw belangrijkste informatie altijd bij de hand is. Zet er in ieder geval uw logo, het adres van uw website en uw telefoonnummer op. Bedrukte pennen zijn ongelooflijk waar voor hun geld, omdat ze zo lang meegaan.